C.a.R. je počítačový program dynamickej geometrie. V podstate na počítači simuluje konštrukcie pomocou kružidla a pravítka. Avšak na počítači je toho možné urobiť omnoho viac.
Konštrukcie pomocou pravítka a kružidla možno meniť ťahaním myšou za niektorý z nezávislých konštrukčných bodov. Konštrukcia sa pri ťahaní dynamicky mení. Študent tak môže overiť korektnosť konštrukcie a získať nový vhľad do problému.
Možno sledovať stopy, ktoré pri pohybe zanechávajú body, možno vytvárať animované konštrukcie. To môže študentom pomôcť pri chápaní geometrických vzťahov. Stopy možno použiť ako nové objekty konštrukcie a ďalej ich skúmať.
Pomocou makier možno ľahko vytvárať veľmi komplikované konštrukcie. Makrá sú tiež ideálnym spôsobom ako sprehľadniť a zorganizovať geometrické uvažovanie.
Pomocou ukrývania pomocných objektov konštrukcie a pomocou použitia farieb sa konštrukcie stávajú prehľadnejšie. V C.a.R. možno zobraziť len relevantné časti kružníc a priamok---nemusia byť zobrazené celé.
Aritmetické výpočty, numerické riešenia, krivky a funkcie idú za rámec klasických konštrukcií. Je dokonca možné konštruovať stereometrické konštrukcie, ak sa použijú vhodné makrá.
Okrem Euklidovskej geometrie možno skúmať aj ďalšie geometrie: hyperbolickú alebo eliptickú.
C.a.R. je program napísaný v Jave a beží na všetkých moderných platformách. Konštrukcie a zadania pre študentov je možné ľahko umiestniť do webových stránok ako Java applety. C.a.R. možno spustiť v mnohých jazykoch.
C.a.R. možno používať bezplatne a jeho zdrojový kód je uverejnený pod licenciou GPL..
Autorom programu je René Grothmann.
Autorom slovenského prekladu je Slavomír Tuleja.